Friday, March 19, 2010

di mana asalnya air Bandung

keta buka mjlis keta dgn ummulkitab..al-faatehah....................................huuuuu
Olla!today*erk,da pg upenye*- 190310 -i'm home!miz ma tmpt beradu n ol those bukz..dun fogete ma luvly ash n aqeel..they supposedly miz me a lott..huhu..but,whe i'm asking them,they juz act like *o* "dok pum"..huuu..sadis
okeyh2..stret trough my heart..eh2..stret to da point..aini bwu blek..p0nat owh..pape un..korang trime je la dairi aq spnjg oliday niyh..here we go!!yeah!


160310
Baba ckp flight k0l 11.45..dgn slambenye ktorg btolak dr umah k0l 11..smpai kol 11.20 uh,na g check-in..DA TUTOP!!!!!!!!kal0 ik0tkan,xley ms0k da..ejas pye ejas..bley gak..VVIP an slllu lmbt..besar t0l mandat..fuu..xppsl kna angk0t sume beg msuk cabin..sendeng ngn beg bes0 uh..aiyohh

12.20pm : arrive kay hell.ja0 jln..nk je aq t0mpang kete angk0t beg uh..huh

01.12pm : Tr0s g check-in 4 our next flight..(kal0 tlepas yg nie..mmg aq tuju uma sha da..ha9)
01.28pm : Done checking-in..seb bek awl..da ms0k line London org yg bratur blkg kami..huhu
01.30pm : Marching lead to surau..hw0aa..enset xde kdit..expired smlm ag..ase lame da x top4..dak uh pye kje r nih..td kat Omporium cm ade..xs0mpat den nk brekk dpn kdai uh..umi da pggil ..sob2
02.30pm : Losai smyg..mkn..nasi aym pedas..mkn lam surau uh..smerbak bawu..ish2..kijam tola seksa batin org nga smyg..da ah pds..xsmpt min0m aer lak..c.lah da k0l na msuk..ade je aer bw..xsmpt na min0m..huu..
Saje pusen2 kat dlm uh..*aim-beverage* a.ngah ckp 5 mnit je..aq redh0 je kal0 kna tggl..huu

02.50pm : Jln ik0t pn2 T4..sume duk pesan "sblh kanan,64"..xpaham mksud dorang..angg0k je la..huh..xja0h mnow..hok ujum skali..aduss..
03.07pm : we'r on flight..boarding to Bandung..evrythg's change..ase da mcm lam tb..sume indon.
Seat Belt = Sabuk pengaman . Flight attendent = awak kapal
03.25pm : gerak
03.24pm : tayar da xjejak bumi..pale penin.mls mikir pape.mp3 lam tlinge max vol.sian indon tepi aq,ckp sgsorang(act,she's talkin to me)aq juz pandang,sy0m jenjarang n angg0k kengkadam..(sha aja..ha9)

keboringan
ceh..smpt ag a.ngah celah
ketua pramugari..huu
04.15 : teetibe F.A hulur kad pe nta..amek je la..da ah bwu jaga..tlelap..duss..F.A uh tye.."malaysian?" -aih,ade upe indon er aq ih?of coz r Malay-(act,dya wajib tye sume org..ngee)..


kena isi..t0les mn tawu je.seb bek tade karya xdiundang *mls*
Indon sbela mnx tlg isi dya pye..haih..pen un org kasi pinjam..suh isi lak.itu da lebey.aq suh ya isi n aq guide..huh..erk..nem dya Suinah bt Marma...(tok dya keje buat marmar kalih)huu..tmpt lahir:Cilapap..dpt kat aq,hentam karipap..haha..sonam..sodap un sodap..
Sandwich sijuk.xbez.sume lyn aq cam dak kecik.haih =+=" .Then..layan bukus.3sixty.hmm..letis do0s.smlm tdo kul 5pg..bgun dkt 7am(sub0h gajah!)maw je tlengkup ats meja ih..malu kokghe la wei *sabo*

men sudoku ngn ayah ngah..xsmpt siap sbb bwat mnde ih ms na tur0n da..
bukit-bukau yg banyaks
PADAT..ms na landim..mmg lalu ats atap rumah org r..short landim..bhye.gayat.gler.


04.45pm/05.56(wk2 d bandung) : arrival-Bandung

TUDM kerh?
colourful!ni msty flight kekanak ribena..ley syor kat Innocence niyh
Lapangan Terbang Bandara Husein Sastranegara Bandung -tsimpul lidah nk mnyebutnye-
ujan


 
 
 
--xabes ag-- tu bru fes day..da lewat sgt..puteri mahu beradu

Monday, January 25, 2010

.: Luasnya Neraka :.

Yazid Arraqqasyi dari Anas bin Malik ra. berkata: Jibrail datang kepada Nabi saw pada waktu yg ia tidak biasa datang dalam keadaan berubah mukanya,
maka ditanya oleh nabi s.a.w.:
"Mengapa aku melihat kau berubah muka?" Jawabnya:

"Ya Muhammad, aku datang kepadamu di saat Allah  menyuruh supaya dikobarkan penyalaan api neraka, maka tidak layak bagi orang yg mengetahui bahawa neraka Jahannam itu benar, dan siksa kubur itu benar, dan siksa Allah itu terbesar untuk bersuka-suka sebelum ia merasa aman dari padanya."

Lalu nabi s.a.w. bersabda: "Ya Jibrail, jelaskan padaku sifat Jahannam."

Jawabnya: "Ya. Ketika Allah menjadikan Jahannam, maka dinyalakan selama seribu tahun, sehingga merah, kemudian dilanjutkan seribu tahun sehingga putih, kemudian seribu tahun sehingga hitam, maka ia hitam gelap, tidak pernah padam nyala dan baranya. Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan terbuka sebesar lubang jarum nescaya akan dapat membakar penduduk dunia semuanya kerana panasnya.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu baju ahli neraka itu digantung di antara langit dan bumi nescaya akan mati penduduk bumi kerana panas dan basinya. Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak,andaikan satu pergelangan dari rantai yg disebut dalam Al-Quran itu diletakkan di atas bukit, nescaya akan cair sampai ke bawah bumi yg ke tujuh.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan seorang di hujung barat tersiksa, nescaya akan terbakar orang-orang yang di hujung timur kerana sangat panasnya, Jahannam itu sangat dalam dan perhiasannya besi, dan minumannya air panas campur nanah,dan pakaiannya potongan-potongan api.

Api neraka itu ada tujuh pintu, tiap-tiap pintu ada bahagiannya yang tertentu dari orang laki-laki dan perempuan."

Nabi s.a.w. bertanya: "Apakah pintu-pintunya bagaikan pintu-pintu rumah kami?" Jawabnya: "Tidak, tetapi selalu terbuka, setengahnya di bawah dari lainnya, dari pintu ke pintu jarak perjalanan 70,000 tahun, tiap pintu lebih panas dari yang lain 70 kali ganda." (nota kefahaman: iaitu yg lebih bawah lebih panas)

Tanya Rasulullah s.a.w.: "Siapakah penduduk masing-masing pintu?" Jawab Jibrail: "Pintu yg terbawah untuk orang-orang munafik, dan orang-orang yg kafir setelah diturunkan hidangan mukjizat nabi Isa a.s. serta keluarga Fir'aun sedang namanya Al-Hawiyah.

Pintu kedua tempat orang-orang musyrikin bernama Jahim,
Pintu ketiga tempat orang shobi'in bernama Saqar.
Pintu ke empat tempat Iblis dan pengikutnya dari kaum majusi bernama Ladha,
Pintu kelima orang yahudi bernama Huthomah.
Pintu ke enam tempat orang nasara bernama Sa'eir."

Kemudian Jibrail diam segan pada Rasulullah s.a.w. sehingga ditanya:

"Mengapa tidak kau terangkan penduduk pintu ke tujuh?"

Jawabnya: "Di dalamnya orang-orang yg berdosa besar dari ummatmu yg sampai mati belum sempat bertaubat."

Maka nabi s.a.w. jatuh pingsan ketika mendengar keterangan itu, sehingga Jibrail meletakkan kepala nabi s.a.w. di pangkuannya sehingga sedar kembali dan sesudah sadar nabi saw bersabda: "Ya Jibrail, sungguh besar kerisauanku dan sangat sedihku, apakah ada seorang dari ummat ku yang akan masuk ke dalam neraka?" Jawabnya: "Ya, iaitu orang yg berdosa besar dari ummatmu."

Kemudian nabi s.a.w. menangis, Jibrail juga menangis, kemudian nabi s.a.w. masuk ke dalam rumahnya dan tidak keluar kecuali untuk sembahyang kemudian kembali dan tidak berbicara dengan orang dan bila sembahyang selalu menangis dan minta kepada Allah.

(dipetik dari kitab "Peringatan Bagi Yg Lalai")

Dari Hadith Qudsi: Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat sedangkan kamu tak dapat bertahan dengan panasnya terik matahari Ku.


Tahukah kamu bahawa neraka jahanamKu itu:
1. Neraka Jahanam itu mempunyai 7 tingkat
2. Setiap tingkat mempunyai 70,000 daerah
3. Setiap daerah mempunyai 70,000 kampung
4. Setiap kampung mempunyai 70,000 rumah
5. Setiap rumah mempunyai 70,000 bilik
6. Setiap bilik mempunyai 70,000 kotak
7. Setiap kotak mempunyai 70,000 batang pokok zarqum
8. Di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 ekor ular
9. Di dalam mulut setiap ular yang panjang 70 hasta mengandungi lautan racun yang hitam pekat.
10. Juga di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 rantai
11. Setiap rantai diseret oleh 70,000 malaikat

Mudah-mudahan dapat menimbulkan keinsafan kepada kita semua. Wallahua'lam.

Al-Quran Surah Al- Baqarah Ayat 159

"Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayat, sesudah Kami terangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk."
Dari Abdullah bin 'Amr R.A

----(copy cat dog ih)----ngee

Saturday, January 2, 2010

Fes tyme xkesa result..

huga2..amat lame..xpe,t da x bz,na post pukal laluh..wait haa..byk sangap cter bez..komp lak mslh,hang ble upload pict,sape2 yg ade jln pyelesaian,gtaw ek..
K2..balik pd tjuk..umum mgetahui,hari ini adalah hari suka duka cuka nangka saka puaka..huh
249-mumtaz
5 SHJ/JAH/NAH/NARAK hop dpt stret..
Amalia,Fatma(sweeto naibah..kuam2),Izzati Hidayah,Fatini,Adibah Amani
n my name??not listed..haha..phm2 ler..
slek BM r..rmai gler slek BM even dak scorer un..uh..how can..syah,wani,pah..top cayo serow..
Tapi Alhamdulillah r..mujo doh tu..
Fes2 tg0k result..peluk Aini(sbb dye je classmate yg ade)yg len terhormat kat umah..na amek esop
(mybe,aq je kot yg besu..heh)
Kua jugak r suare.."aaaa....!!"gedix je bunyi..'ter' la wei..shock tg0k Mutalaah/Insya' - MUMTAZ..bgge gler..subjek yg digeruni & mghantui hid0pku..huu.akhenya..xsmena2 BM mgisi ruang..haih..nseb ler dpt examiner skema maksima gap..sape nta..sian kna kut0k kat maahad..kal0 dpt,sure lumat..ngeh2..
All said n done,bsyuk0 da dpt uh(tp,still xpuas aty + sedey gak r)
Yg kesiannye,g skula,kdit tggl 1 sen..xley wat pape..da la kje smedang..xsmpt pikir sal enset da
Jln xcuk0p tanah..jajak skula,tawaf..agk2 cukup satu rukun aji..leteyh amat..tdo bpe jam je sejak dwe tige empat lime menjak niyh..orientasi f1..(pdn le ngn muke,metim x g,kan kna bwat kje last second..dush)
Lps dpt result uh,tr0s jalankan misi..then,x amek pusen da result cne..no felim2..xtrase pape un..cyes..huh..slalu,sama ada lompat tur0n bgunn,xun,pusen umah ngn adeeb lps dpt result ..huu

Hmm..cam x bez je dpt result aini..result ok..cume..smbutn trhdp result ni..mm..mmg la rmai ckp thniah...tapi...hmm..mybe xcukop ngn call kot.. :-(

Wadeva..sop skula..kes na g awl esop,xppsl kna gosok bju bopren snirik..hek..kijam la
Esok,wajib mughallazoh jiddan busy..act ada qiam mlm nih..cup..ana g dowh..sapo suh xbukop pitu pagar..ana balik la..haha..text ucapan xsiap ag..goreng je la..hoh0..

WELCOME BACK TO SCHOOL !!
DUNIA YANG PENUH PANCAROBA & MENUNTUT KOMITMEN SEPNUHNYA